Lekki podkład na lato – 5 opcji na każdą kieszeń

Lekki podkład na lato

Ostatnio temperatury nieźle dały nam popalić. Taki upał nie sprzyja wykonywaniu makijażu, a dobry i lekki podkład na lato, to absolutna podstawa. Nie wiem jak Wy, ale ja w takie dni stawiam na minimum. Właśnie dlatego o tej porze roku delikatny makijaż, to u mnie must have. Jeżeli szukacie alternatywy dla siebie, to zapraszam na dzisiejszy mini ranking, czyli 5 lekkich podkładów na lato na każdą kieszeń!

lekki podkład na lato 2019

LEKKI PODKŁAD NA LATO – 5 OPCJI NA KAŻDĄ KIESZEŃ

Mówiąc szczerze, kiedy za oknem jest więcej niż 25 stopni, to rzadko robię pełny makijaż. Zazwyczaj stawiam na brwi i rzęsy, bo po prostu nie lubię co chwilę sprawdzać czy podkład mi nie spłynął bo się spociłam. Latem lubię często obmywać twarz zimną wodą lub psikać mgiełką z lodówki, a umówmy się – mając na twarzy podkład, nie jest to najlepszy pomysł. Ostatnio sporo podkładów testowałam i sprawdzałam w różnych warunkach. W związku z tym wybrałam 5 produktów, które świetnie się sprawdzają właśnie na lato!

ZOBACZ: ELEGANCKI MAKIJAŻ NA LETNIĄ IMPREZĘ

JAKI POWINIEN BYĆ LEKKI PODKŁAD NA LATO?

Szukam w nim przede wszystkim, no cóż, lekkości. Nie chcę czuć go na skórze, chcę o nim zapomnieć w ciągu dnia. Chcę, żeby miał stosunkowo dobre krycie, ale nie wymagam cudów. Zdaję sobie sprawę z tego, że lekkie podkłady często nie będą w stanie zakryć mocnych niedoskonałości, ale od czegoś w końcu mamy korektor. Coś za coś.

Nie oczekuję, że podkład będzie trzymał się nie wiadomo jak długo, bo znam swoją skórę. Mam dość potliwą twarz, przede wszystkim przy linii włosów i pod nosem, a nie ma jeszcze podkładu, który byłby potoodporny. Dlatego chcę, żeby podkład dobrze się trzymał przez cały dzień, ale niekoniecznie w stanie idealnym – jestem realistką i nie oczekuję cudów. Nie brałam pod uwagę zawartości filtrów, bo ja osobiście stosuję je jako osobny krok letniej pielęgnacji. Takie były moje kryteria podczas wybierania podkładów do dzisiejszego postu i muszę Wam powiedzieć, że udało mi się znaleźć kilka perełek!

ZOBACZ: KOSMETYKI, KTÓRE WARTO ZABRAĆ NA WAKACJE

lekki podkład na lato ranking

AFFECT, Skin Expert moisturizing Foundation

Lekki podkład na lato powinien być nawilżający, a na pewno nie powinien nas przesuszać. Skóra już jest wystarczająco obciążona temperaturą, wiatrem, klimatyzacją i innymi czynnikami zewnętrznymi. AFFECT, Skin Expert Moisturizing Foundation to kosmetyk o właściwościach nawilżających, jest naprawdę bardzo lekki, a wybór kolorów choć skromny, to bardzo użytkowy.  Odcienie są mocno żółte, co może ucieszyć nie jedną z Was. Początkowo go nie lubiłam, bo jak na moje oczekiwania dawał za małe krycie, ale w roli letniego podkładu spisuje się dobrze – jest najdelikatniejszy z dzisiejszych propozycji. Ładnie wtapia się w skórę i wygląda bardzo dobrze. Jednak zaznaczam, że jest to podkład skierowany do skóry suchej i na takiej sprawdzi się najlepiej. Cena: ok. 50zł

Kobo, Matte Cover

Podkład Kobo jest moim odkryciem ostatnich tygodni. Jestem zachwycona jego lekkością i świetnym poziomem krycia przy takiej konsystencji. Mówiłam już o nim w ulubieńcach kosmetycznych czerwca, ale czuję, że jeszcze nie raz o nim wspomnę. Co go wyróżnia? Piękny efekt jaki daje na skórze, świetna trwałość nawet w upały, ładne kolory i ta cudowna lekkość. Kompletnie go nie czuć i choć nazwa mówi o matującym wykończeniu, to ja go tutaj nie widzę. Jeżeli zależy Wam na podkładzie, który jest niewyczuwalny na skórze, nie obciąża jej, ale jednocześnie zakrywa niedoskonałości – śmiało możecie sięgnąć po propozycję marki KOBO.  Myślę, że będzie super opcją dla skóry normalnej i mieszanej. To świetny lekki podkład na lato i chyba mój aktualny numer jeden. Cena: ok. 30zł

Semilac, Podkład kryjący

Osoby, które czytają mnie już od dawna, na pewno wiedzą, że bardzo lubię podkład Semilaca. Doceniam go za to, że daje fajnie matowe wykończenie – choć nie jest to taki totalny mat, nie obciąża skóry i jest naprawdę trwały. Ładnie wygląda na skórze, nie podkreśla suchych skórek, nie osadza się na niedoskonałościach czy załamaniach i wygląda na skórze bardzo naturalnie. Myślę, że fajnie sprawdzi się u posiadaczek cery tłustej lub mieszanej w stronę tłustej. Nawet jak skóra będzie lekko opalona, to nie powinno być problemów z kolorem. Cena: ok. 50zł

lekki podkład na lato do cery mieszanej

Bourjois, Healthy Mix, BB-cream Angi-fatigue

Wiem, że krem BB to nie podkład, ale propozycja marki Bourjois jest na tyle dobra, że musiała się znaleźć w dzisiejszym rankingu. Ten krem odkryłam już kilka miesięcy temu i bardzo podoba mi się jego poziom krycia. Wiem, jestem nudna, ale lubię kiedy moje naczynka są schowane. Ponadto, tak jak wszystkie dzisiejsze propozycje jest lekki, nie ciemnieje, a wszystkie wiemy, że kremy BB mają do tego tendencję. Nie trzyma się na skórze tak długo jak reszta propozycji, ale nie zawsze nosimy makijaż przez 12h. Minusem tego kremu jest mały wybór kolorów. Jak się człowiek opali, to nawet najciemniejszy odcień może być po prostu za jasny. Cena: ok. 23zł

MIYA, myBBcream

Jeżeli poszukujecie czegoś ultra lekkiego, ale takiego na maksa – to powinnyście pomyśleć o MIYA  myBBcream. Propozycja marki jest lekka, fajnie wtapia się w skórę i choć krycie ma naprawdę minimalne, to jest fajną alternatywą na lato. W dodatku (jeżeli to dla Was ważne) zawiera filtr SPF30. Warto wiedzieć, że oba kolory nieco ciemnieją (od pH naszej skóry zależy jak bardzo), ale ponieważ latem nasza skóra zawsze złapie trochę słońca, to nie powinno być problemu. Pełną recenzję, test, mój sposób i recenzję linkuję Wam poniżej. Cena: 29,99zł

ZOBACZ: MIYA MYBBCREAM: 12H TEST I RECENZJA

najlepszy lekki podkład na lato

Podsumowanie

Wiem, że każda z nas ma zupełnie inne oczekiwania, a lekki podkład na lato musi być naprawdę dobry, dlatego mój ranking jest taki różnorodny. Chciałam, żeby moje propozycje spełniały różne oczekiwania i myślę, że tak jest. Specjalnie wybrałam różne półki cenowe, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Do listy mogłabym dopisać jeszcze Rimmel Breatheable no i nie zapominajmy o minerałach! Bardzo lubię podkłady mineralne Lily Lolo i to fajna opcja dla fanek naturalnych kosmetyków.

Nie wiem jak Wy, ale ja robię zakupy głównie online – również te podkładowe.  Wiem, że wtedy trudniej trafić z kolorem, ale póki co mam szczęście. Ceny kosmetyków są znacznie niższe niż w stacjonarnych drogeriach, więc polecam szukać ofert w sieci. Kwoty, które znajdziecie w poście pochodzą z różnych drogerii online.

Dziewczyny, jaki jest Wasz ulubiony lekki podkład na lato?

- aGwer