BRAK ZDJĘCIA PROFILOWEGO
BRAK LINKU W OPISIE
BRAK HASHTAGÓW
MONOTEMATYCZNOŚĆ
Publikowanie w kółko tych samych zdjęć, z tymi samymi produktami jest po prostu nudne. Nie mówię tutaj o trzymaniu się swojego stylu, bo to nigdy nie jest nudne. Wrzucanie cały czas bardzo podobnych do siebie zdjęć, które nic nowego nie wnoszą, nie wzbudzają wśród obserwatorów żadnych dodatkowych emocji, ani doznań estetycznych. Wprowadzaj nowe elementy, kombinuj, zmieniaj kompozycje, oświetlenie, kolory czy chociażby drobne dodatki. Znajdź swój styl i pozwól mu ewoluować!
ZERO REAKCJI
Nie możesz oczekiwać, że ludzie będą chętnie oglądali Twój profil na Instagramie, jeżeli nie będziesz wchodził z nimi w interakcję. Nie będą się czuli u Ciebie komfortowo i po prostu Cię oleją. Drugą sprawą są komentarze i serduszka u innych użytkowników. Tutaj zasada jest podobna jak z komentowaniem na blogach [KLIK], jeżeli chcesz się gdzieś pokazać, to się pokaż! Komentuj, wejdź w dyskusję, zostaw serduszko – znak, że interesujesz się danym profilem, podobają Ci się zdjęcia i jednocześnie pokażesz, że istniejesz i też masz profil na Instagramie. Zauważy Cię nie tylko właściciel konta, ale i osoby, które u niego komentują czy lubią jego zdjęcia, a to kolejne potencjalne osoby, którym może spodobać się Twój profil na Insta.
BRAK REGULARNOŚCI
Kwestia o której mogłabym dyskutować godzinami. Ponownie pozwolę sobie przypomnieć, że podobna kwestia jest z blogiem. Zero regularności – zero odbiorców. Jeżeli dodajesz na Instagram zdjęcie raz na miesiąc, to nie dziw się, że liczba obserwacji nie rośnie lub stoi w miejscu na trzech obserwatorach (mama, siostra i kuzyn). Nie popadaj jednak w skrajność i nie rzucaj się na aparat, żeby dodać pięć-dziesięć zdjęć w ciągu jednego dnia! Najlepiej jedno po drugim. Zbyt intensywna aktywność na Instagramie drażni i ludzie zamiast u Ciebie zostać, uciekną. W końcu używają Instagrama do przeglądania kilkudziesięciu profili, nie tylko Twojego. Najbardziej optymalne jest wrzucanie jednego zdjęcia dziennie, ewentualnie dwóch. Wzbudzisz zainteresowanie, ludzie będą ciekawi co u Ciebie, ale nie zirytujesz ich nadmierną dawką informacji. Metodą prób i błędów znajdź swój schemat, może w Twoim przypadku wystarczy jedno zdjęcia na dwa-trzy dni?
BARDZO NISKA JAKOŚĆ ZDJĘĆ
Ja wiem, że teraz znajdą się obrońcy tych, którzy nie mają zajebistego sprzętu foto. Pozwolę sobie wyprowadzić ich z błędu. Masz telefon? Masz dobry aparat. Proszę nie wciskać mi kitu, że pikseloza, że musi być lustrzanka, że musi być full HD, 5 miliardów pixeli. Nie. Teraz w bardzo przystępnej cenie, można kupić telefon z przyzwoitym aparatem, a droższe modele często przewyższają jakością tanie lustrzanki. Moja rada: dobre światło, fajna kompozycja, czyste zdjęcie, nawet zrobione pralką, się obroni.
Jestem bardzo ciekawa czy macie jakieś swoje sposoby prowadzenia Instagrama? Jakieś wskazówki, które pomogły Wam zdobyć zainteresowanie odbiorców? Koniecznie zostawcie swoje pomysły w komentarzach, wraz ze swoimi nickami na Insta!
PS. Jeżeli mnie jeszcze nie śledzicie, to zapraszam: www.instagram.com/agwer_blog