Jak regularnie pisać posty: 7 podstawowych kroków

jak-pisac-posty

Jeżeli chcesz, aby posty na Twoim blogu pojawiały się regularnie, a zdarzają Ci się dłuższe przerwy w pisaniu, musisz poznać 7 kroków, jak regularnie pisać posty. Warto wprowadzić kilka zmian, które pomogą Ci w systematycznym tworzeniu treści na bloga. Osobiście uważam, że regularność, to jeden z ważniejszych elementów prowadzenia swojej strony, który pozytywnie wpływa na postrzeganie naszej marki jako blogera. Jeżeli prowadzenie bloga traktujesz poważnie, to stała publikacja treści na blogu przyciągnie czytelników, którzy chętniej będą wracać po Twoje treści. Przygotowałam dzisiaj poradnik, a właściwie wskazówki, które ułatwiają mi cykliczne tworzenie tekstów. Mam nadzieję, że korzystając z moich porad usprawnisz działanie swojego bloga. Zatem do dzieła!

1. Zrób listę tematów.

Warto mieć pod ręką listę tematów, które chcesz poruszać na blogu. Łatwiej będzie Ci przygotować się do napisania tekstów nie martwiąc się, że nie masz na nie pomysłów – bo masz je przecież spisane! Jeżeli coś wpadnie Ci do głowy, moja rada jest taka, aby natychmiast to sobie zapisać – wierz mi, wyleci Ci to z głowy. Notatka w telefonie, w podręcznym kalendarzu czy notesie, okaże się Twoim najlepszym przyjacielem.

2. Przygotuj sobie treść postów w podpunktach.

Zanim zabierzesz się do napisania właściwiej treści posta, dobrze jest mieć wypisane podpunkty, o których koniecznie chcesz wspomnieć. Znacznie przyspiesza to pisanie postów i ułatwia zawarcie niezbędnych informacji. Warto wykorzystać do tego chwilę, w której masz pomysł, ale nie masz czasu/weny żeby go napisać. Podpunkty ułatwiają pracę, zapewniają, że na pewno nie zapomnisz o tym, o czym chcesz napisać i pozwalają na usystematyzowanie niezbędnych informacji.

3. Zacznij planować tematy do publikacji.

Ten element bardzo pozytywnie wpływa na regularność pojawiających się na blogu treści. Planowanie tematów, które chcesz opublikować na blogu pomaga przygotować teksty i daje czas na odnalezienie materiałów, który potrzebujesz do ich napisania. Ja osobiście planuję sobie tematy z tygodniowym wyprzedzeniem, żeby mieć czas na napisanie, przygotowanie zdjęć i ewentualną zmianę planów, gdyby do głowy wpadł mi inny pomysł, który natychmiast chcę zrealizować (co czasem się zdarza). Planowanie to jeden z najważniejszych elementów, o którym warto pamiętać jeżeli chcesz, aby Twój blog był prowadzony profesjonalnie.

jak-pisac-posty

4. Pisz na zapas.

 Jeżeli chcesz, aby Twoje teksty były jak najwyższej jakości, warto dać im trochę… dojrzeć. Mając napisaną treść, warto do niej wrócić po kilku godzinach czy nawet kilku dniach i przeczytać ją jeszcze raz. Jesteś wtedy w stanie wyłapać ewentualne błędy, poprawić literówki czy dodać coś od siebie, czego wcześniej w treści brakowało. Jeżeli masz wenę, nie ograniczaj się do jednego tekstu. Podczas pisania cały czas szlifujesz swój warsztat, a przecież to praktyka czyni mistrza!      

5. Nie rób zdjęć na ostatnią chwilę. 

Samodzielne przygotowanie i obróbka zdjęć, to ogrom wysiłku i pracy. Robiąc zdjęcia do swoich postów, na pewno podzielasz moje zdanie, że wymaga to bardzo dużo czasu. W związku z tym, polecam mieć na komputerze folder z zapasem zdjęć, które chcesz wykorzystać przy postach na bloga. W wolnej chwili możesz usiąść do ich obróbki, w związku z czym zawsze będziesz mieć gotowe zdjęcia, o które nie trzeba będzie się martwić podczas pisania.
➥ Jak robić ładne zdjęcia? Blogerzy radzą

6. Planuj publikację z wyprzedzeniem.

Skoro masz już przygotowane posty na zapas, masz gotowe zdjęcia, to nie pozostaje nic innego niż publikacja. Nie zawsze jednak masz czas na to, aby po prostu kliknąć „opublikuj”. Opcja planowania publikacji przydaje się też podczas wyjazdów, kiedy chcesz całkowicie odciąć się od świata online, ale chcesz aby Twoi czytelnicy otrzymali odpowiednią dawkę treści. Ta opcja jest bardzo praktyczna też wtedy, kiedy masz mniej czasu, więcej pracujesz i nie zawsze pamiętasz, że danego dnia na blogu powinien pojawić się post. Jeżeli zaplanujesz wcześniej publikację – problem z głowy!
➥ Jak ogarnąć bloga w Bullet Journal? Planowanie

7. Napisz post ratunkowy.

Wierz mi lub nie, ale jeden tekst, który trzymasz na czarną godzinę jest idealnym rozwiązaniem w kryzysowej sytuacji. Nie jednokrotnie dziękowałam sobie za to, że w zanadrzu miałam napisany tekst, który mogłam opublikować jednym kliknięciem. Czasem przygotowane teksty się kończą, czas ucieka, a Ty nie masz czasu żeby coś napisać i chcesz żeby tekst był doskonale przygotowany. Twój post ratunkowy może uratować Ci życie. Sama skorzystałam z takiej opcji nie raz i uważam, że to doskonałe rozwiązanie, jeżeli czasem po prostu… brakuje Ci czasu.

Mam nadzieję, że przedstawione przeze mnie 7 kroków pomogą Ci regularnie tworzyć posty na bloga. U mnie te elementy świetnie się sprawdzają i rzadko zdarzają mi się dłuższe przerwy w publikacjach. W ciągu tych czterech (prawie) lat blogowania, wyrobiłam sobie pewne schematy, dzięki którym mogę systematycznie pisać treści na bloga. Mam też nadzieję, że kolejny post z serii Blogowanie od kuchni przypadł Ci do gustu, jeżeli jakieś zagadnienia związane z blogowaniem budzą Twoje zainteresowanie, daj znać w komentarzu! Chcę aby ta seria regularnie pojawiała się na blogu, więc może uda mi się rozwiązać Twój problem.

Jakie są Wasze sposoby na regularne publikowanie postów?

- aGwer